Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

”Jag borde också säga något, eller kanske gråta lite. Jag borde åtminstone tappa andan. Eller skrika att han inte kan göra så här”

John har varit Olivias i 3 år sen plötsligt en dag kommer han hem till henne och säger att han inte vill längre, att dem inte hör ihop. Olivia kan inte förstå vad hon har gjort för fel, hon har alltid varit den perfekta flickvännen men kanske har hon varit för perfekt. Olivia vet inte hur hon ska klara sig, hon är ingenting utan sin John.

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag är en ungdomsbok skriven av Sara Ohlsson. Boken är en spännande bok som handlar om svek och hjärtan som krossas, hur allt kan ändras på bara en dag. Hur kan någon vilja såra mig så här är en tanke som många ungdomar har och haft. I boken så beskriver författaren på ett sätt som många kan relatera till även om det inte handlar om att få hjärtat krossat så är det många som handlar som Olivia och gör saker för att dem är osäkra.
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag är en bok som man fastnar för och inte kan sluta läsa. Författaren skriver i ett språk som anpassar sig till ungdomar och handlingen är om något som finns i vår vardag och sker varje dag.

Wilma TEB 13, Tu