Olivia har blivit Dumpad

”Skickar ”jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag”-sms till Tor och han svara att jag har lika dålig tajming som vanligt och dessutom osmaklig humor” Citat ur boken.
Jag har läst Sara Ohlssons debutbok ”Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag”.

Boken handlar om Olivia som går i gymnasiet.
Hennes kille John gör slut med henne och hon blir förkrossad. Tillsammans med en kompis kommer Olivia på en plan att få tillbaka John. Olivia måste gå igenom fester, killar, avundsjuka, kärlek och missförstånd för att till slut få sitt lyckliga slut, men är det verkligen med John?
Författaren har skrivit boken väldigt ungdomligt med slangord och talesätt. Jag tycker att vissa böcker blir roligare när man skriver på det viset.

Boktiteln är faktiskt en del av boken. Efter att John har gjort slut med Oliva så skickar hon ett sms till sin kompis där hon skriver ”Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag”

Om man gillar ungdomsböcker och trassliga situationer rekommendera jag starkt den här boken.

Elma TEB 13, Tu