Dandy


``Jag är ny i stan fortsatte Andrew. Men jag kommer snart bli den största stjärnan i Platinum City´´. DandyBoken jag har läst heter Dandy och den är skriven av Andreas Carlsson. Boken handlar om personen Andrew ``Dandy´´ Drakes liv från att vara rik pojk till en fattig pojk och sen till en framgångsrik stjärna.Allting började när Dandy var en liten pojke, men då använde han inte sitt smeknamn Dandy. Han använde sitt riktiga namn Andrew Drake och han var son till en rik och framgångsrik man som kallades ”Diplomaten”. Allt i Andrews liv var perfekt tills hans pappas historia kom ikapp han, då ändrades allt. Andrew blev tvingad till ett föräldrahem därför att hans mor redan var död och att hans far blev bortförd. Många år senare då han fyllt 18 år blev han fri från föräldrahemmet och då åkte han till Platinum City för att uppfylla sin dröm. Att bli en musikstjärna.  Han var en otrolig talang inom musik så han fick ett gatujobb och tjänade ihop pengar till mat. Men Platinum City var en tuff stad, de flesta som kom till Platinum City för att uppfylla sina drömmar eller för att bli stora misslyckades.  Men Andrew var en ganska envis grabb och han visste vad han ville, därför så fick Andrew kontakter i staden och därifrån eskalerade allt i en otrolig fart mot ett bättre liv.

Författaren Andreas Carlsson är annars en känd låtskrivare och han satt även i Idoljuryn ett tag. Han skrivit den här boken på ett sätt så att den är lättläst även fast den är hyfsad lång. Man märker också att den är skriven på ett ganska fritt och behagligt sätt, då menar jag att texten är formulerad på ett bra sätt och så är inte texten så himla formell, vilket som är bra.  Eftersom den är smidig att läsa och att storyn i boken är väldigt bra så tyckte jag det var väldigt underhållande att läsa den här boken, så därför rekommenderar jag den här boken till er som tycker om böcker som är lättlästa, som har en bra story och ifall man vill drömma sig in i en annan värld.


Carl TEB 13, Tu