Öppen Eld av Eva MC Johansson

Jag läste boken Öppen Eld, boken är skriven av Eva MC Johansson född 1985. Öppen eld är en deckare som handlar om hur ett mord kan uppstå från ingenstans.
Boken är spännande och innehåller många delar. Det jag tycker om är att den inte är att den inte är enkelspårig som många andra böcker. Det jag tycker är bäst dock, är att man inte kan lista ut vem som är mördaren redan i början och att den väver in många moment i mordgåtan. Ibland kan det bli svårt att hålla koll på alla karaktärer, men jag gillar att det inte kretsar runt en och samma person hela tiden, utan att berättelsen varvar karaktärerna och de olika momenten. I helhet gillade jag boken då jag tycker om att läsa böcker där författaren tänkt till och vävt in många delar, men jag hade gärna haft en typ av lista med karaktärsbeskrivningar. Jag läste ungefär 2-3 kap om dagen, vilket gjorde att det inte var så svårt för mig att komma ihåg. Men jag tror att det är en svår bok att läsa med långa pauser mellan kapitlen. För mig som inte läser särskilt mycket böcker var det inte så enkelt men det fungerade.

Jesper TEB 13, Tu