Allt på en gång

Boken “Sju jävligt långa dagar”, en bok som är fylld med kärlek, humor och relationer.

Judds far hade precis dött och mitt i denna sorg har hans fru varit otrogen mot honom. Hans far ville att de skulle sitta shiva för honom, vilket är en judisk akt när man sörjer i sju dagar efter begravningen och allt arbete är förbjudet. Och man får följa honom genom den här veckan som är fylld av gamla minnen som tas fram, kärlek och vänskap.

Bokens originaltitel är “This is where i leave you”. Den är skriven av amerikanen Jonathan Tropper som även skrivit 5 andra böcker, T.ex. “Konsten att tala med en änkling” och “Boken om Joe”. Eftersom att denna boken är översatt till svenska så tycker jag att det skulle vara intressant att ta sig tiden att läsa den på originalspråket Om det intresserar er så är boken översatt av Erik MacQueen.

Borde du läsa boken?
Innan jag ger min åsikt vill jag bara säga att jag är inte en person som normalt läser böcker eftersom att jag oftast tycker att det är lång tråkigt.
Men den här boken var faktiskt ett undantag, det var inte alls lika tråkigt som det brukar vara. Jag kunde läsa några timmar i streck utan att bli “trött” på att läsa.

Ja, skulle jag nog säga till er som undrar om ni ska läsa boken eller inte. En händelserik bok som man inte blir uttråkad av. Rekommenderas.

Jesper TEF 13, Tu