SAA13 på Virginska läser..

..deckare! Denna gång är det Drömmar ur snö av Anna Jansson eleverna har läst och recenserat. Hoppas läslusten väcks!




"Alla karaktärer i boken är väldigt intressanta eftersom det är bra personbeskrivningar. Jag rekommenderar i princip alla att läsa boken eftersom man fastnar lätt och vill läsa vidare hela tiden."

"Jag tycker det är en bra bok som jag skulle kunna rekommendera till personer som gillar en deckare med en gnutta spänningsroman. Man kan måla upp bilder väldigt lätt med hjälp av Janssons bra beskrivningar av karaktärer och miljö."

"Vet någon vad som kan hända om man tar kontakt med en främmande människa på internet? Denna bok jag har läst visar på vad som kan ske."

"Personerna/karaktärerna är ganska mystiska och intressanta därför att man aldrig vet vad personerna hittar på för tokigheter. Man måste vara koncentrerad och listig i vad som händer i boken annars förstår man inte vad som kan ploppa upp i handlingen."

"Drömmar ur snö är en spännande bok och jag rekommenderar folk att läsa den om man gillar böcker där man får reda på lite i taget, och man får tänka själv vad man tror ska hända."

"Detta är en perfekt bok för personer som själva vill kunna lösa mordet under bokens gång. Den är spännande men också väldigt dramatisk och man kan aldrig riktigt "förstå" vem mördaren är."

"Anna Jansson har skrivit boken med mycket detaljer och beskriver situationerna bra. Man förstår personerna i boken med hjälp av alla detaljer."

"Jag tycker den här boken var väldigt bra. Det är inte ofta jag fastnar för böcker men den här kunde jag sträckläsa på kvällarna."

"Drömmar ur snö är en bok skriven i nutid som skildrar internets stora och svårstoppade påverkan på ungdomar. En spännande bok som har ett tvistat och överraskande slut."

"Vill du läsa en tankeväckande och spännande bok? Då är det här boken för dig."

"Jag rekommenderar Drömmar ur snö eftersom den fängslar läsaren direkt och blir aldrig tråkig eller ointressant."

"Enligt mig var det en spännande och bra bok. Upplösningen blev inte som man tänkt sig och det kom upp nya saker hela tiden att fundera över. Det gjorde att man utan problem kunde sträckläsa och det var svårt att sluta läsa vissa gånger."

"Historien berättas i nutid men även ur allas ögon och man får veta hur de tänker om allt vilket ger en ledtrådar, samtidigt som man får lära känna alla personer."