Mitt hjärta går på av Christoffer Holst

Chavve är konditor och kanske Stockholms ensammaste kille. Han firar nyår vid sin mammas grav och drömmer sig bort genom att titta om och om igen på filmen Titanic:

Vi har en dysfunktionell relation, jag och DiCaprio. I början av filmen är vi nyförälskade. I mitten av historien är vi så pass kära att jag knappt kan tänka mig ett liv utan honom. Efter två och en halv timme dör han. Det gör han varje gång (...) När filmen är slut är jag oftast så känslomässigt utpumpad att jag knappt kan stänga av teven.

Pontus har hamnat i en deppig svacka och bor kvar hos sina föräldrar. I hemlighet och mot hans vilja har hans bästa kompis registrerat honom på en dejtingapp under namnet Ponpon. Men kanske var det lite spännande ändå...

Mitt hjärta går på (känns My heart goes on igen?) är en charmig feelgood-roman med en mörkare twist. Det handlar om ensamhet och när livet inte går som på räls, men att aldrig tappa hoppet. Perfekt när man är sugen på något lättsmält. Och vi kan nog förvänta oss en film på denna. Filmrättigheterna är redan sålda. Trevlig läsning!